Az idei Magyar Motorépítő Bajnokság elhalasztásra kerül.

Megterveztük, megszerveztük – és most bevégeztetett.
Az impozáns környezeteben zajló, többtízezres látogatói létszámú Debrecen Drive fő eseményeként volt lehetőség, hogy a motorépítők 2020-ban egy verseny és kiállítás, a Magyar Motorépítő Bajnokság keretében megmutassák az alkotásaikat.
A vírus terjedésével szemmel láthatóan egyre kevésbé volt esély az akadálytalan lebonyolításra.

A mai napon az idei Magyar Motorépítő Bajnokságot bizonytalan időre elhalasztjuk.

Azért fontos, hogy nem lemondjuk, hanem csak elhalasztjuk, mert még ha csak jövőre is lesz lehetőség a versenyre, azt a már eddig benevezett 40, és várhatóan végül összesen 70-80 épített motort mindenképpen versenyeztetni szeretnénk.
Gratulálunk a motorépítők munkájához, ismét elképesztő alkotások készültek!

Vigyázzatok a környezetetek és a saját egészségetekre. Bizakodjunk benne, hogy a vérzivataros idők elmúltával az élet a lehető legjobban vissza tud zökkenni a régi kerékvágásába.

Devils MC
A Magyar Motorépítő Bajnokság szervezője.


Május 30-31., Debrecen Drive

Click HERE for ENGLISH –

A Magyar Motorépítő Bajnokság idén egy elképesztő járműipari seregszemlén, Debrecen emblematikus helyszínén, a futballstadion kiállítási csarnokában kerül megrendezésre.

A 24 éves múltra visszatekintő esemény verseny, kiállítás, és show – mindez egyszerre. Az ország legszebb, legkülönlegesebb egyedi építésű motorjainak éves seregszemléje.
A show-n a nemzetközileg igencsak elismert magyar mesterek mutatják be alkotásaikat. A 3000 Eurós összdíjazású bajnokság nyitott, így számos külföldi építő is részt vesz a nagyszabású eseményen.
A motorok mellett igazi csemegeként a Hot Rod autók is versenyeznek.

A versenyen 13 kategóriában szakmai zsűri értékel, viszont a Best of Show fődíjat a közönség szavazatai határozzák meg. Szavazz Te is, és így értékes nyeremények sorsolásában vehetsz részt!

Látogatóknak

A show a magyar motorépítés ünnepe. Olyan ünnep, aminek vannak előzményei. A hun Attila fegyverkovácsai, Kocs község mesterei, Kempelen Farkas, Déri, Bláthy, Cipernowszky, Galamb József, Méray, a Pannónia, vagy az Ikarus…
Ebbe a sorba igenis bele kell tenni a kor benzingőzzel fertőzött alkotóit. Sapka Művek, Görbe Sanyi, Gigamachine, Monster Customs, King Machine, Orkonyi Karcsi, Szakál, Nogg Design, Ferry, Yeti (és sokan még) mind-mind erősítik, ismertebbé teszik a magyar alkotói szellemet – és maradandót alkotnak.
A motorépítés a művészet, a technikai tudás, és a szervezőképesség magas szintű egyvelege.
Nem csak egy iparművészeti alkotás, sokkal több annál. Trendi, de ugyanakkor hagyományokra épül. Extravagáns, de mégiscsak vannak keretei. Egyszerű, de ugyanakkor bonyolult, és ujjongva csodálható…
Gyere el Te is, és értsd meg, miért csodálkozik majd az egész világ azon, hogy milyen döbbenetes fantáziával és tudással látnak neki a magyar motorépítők egy-egy alkotásnak!
Külön kategóriában láthattok majd ízelítőt a nemzetközi bajnokságok magyar győzteseiből…

Motorépítőknek

A Motor Show az 1996-os alapítás eddigi különleges helyszínei és tematikái után (Budapest Kongresszusi Központ, Millenáris, Hungexpo, Tüske Csarnok) újabb szintre lép.

A helyszín egy fontos szempontból szakít az eddigi tradíciókkal, ugyanakkor pedig hatalmas előrelépés.

A versenynek helyt adó rendezvény: Debrecen Drive
Helyszín: Debrecen, Nagyerdei Futballstadion, kiállítási csarnok
A dátum: 2020. május 30-31. (Beléptetés: május 29-én este!)

debrecendrive.hu

Miért itt, és miért ekkor?

(Eddig a fővárosban volt, kora tavasszal…)

  • Röviden a három fő szempont: Színvonal. Hatalmas érdeklődés. Különlegesség.
  • Nos, a bajnokság egy elképesztő méretű esemény látogatói számára nyitja meg a motorépítés megismerésének a lehetőségét. Tavaly több mint harmincezren látogatták meg az első Debrecen Drive-ot. A hatalmas látogatói létszám kétharmada a keleti országrészből származik, a többiek a környező országokból, és hazánk többi részéről érkeztek.
  • Élőben a motorépítéssel még kevesen találkoztak közülük, és ugyanolyan fejlődési potenciált érzünk bennük, mint ami a Hungexpo-s versenyek évei során érezhető volt a benevezett, vagy megrendelt építések között. Három év alatt a benevezett motorok száma 50-60-ról százra ugrott fel!
  • A Debrecen Drive eddig a járműipar seregszemléje volt. Most a motoros szegmens felé együtt, közösen nyitunk, vállvetve egy Harley-Davidson történelmi kiállítással, valamint számos meglepetéssel, mely a kétkerekű vonalat képviseli.
  • A dátum régi szándékunkat segíti, mely egyben az építők kérése is volt. Jobb, ha kicsit később van a bajnokság, nem annyira reménytelen néhány építés befejezése. És egy örömteli motorostúrával is meg lehet érkezni…

Ha van nevezni való motorod idén, a nevezést ne hagyd az utolsó pillanatra, hanem jelentkezz most!

Megszületett az idei motor-, és hot rod autóépítő bajnokság kategóriakiírása.

A két éve bevezetett két új díj, az E-custom, illetve az E-innovation (az elektromos hajtású motorok számára), idén is meghirdetésre kerül. Utóbbi a sorozatgyártott vagy nem épített motorok részére indítottuk, és a technikát értékeli.
A szakmai zsűri által kiválasztott kategóriagyőztesek jutalma: motorjuknak nevezése biztosított a következő Motorépítő Világbajnokságra.
A nevezés feltételei: épített, vagy módosított, a gyári állapottól eltérő motorkerékpár, illetve autó. A nevező járművek előzsűrizésen mennek keresztül, a nevezés csak a visszajelzés után tekinthető aktívnak. Olyan motor, mely már részt vett a Magyar Bajnokságon, kizárólag jelentős módosítás után nevezhető be újra. Helyszíni nevezés nincs.
A helyszín Debrecen emblematikus helyszíne, exkluzív látványosság, jól megközelíthető, jó parkolási lehetőségekkel rendelkezik.

A bajnokság a Debrecen Drive rendezvény fő eseményeként kerül megrendezésre.

A győztesek összesen minimum kb. 3000 Euro értékű vásárlási utalványban részesülnek, melyből 2500 Euro értékűt a Zodiac biztost!

A szervezők célja, hogy az építést, az építőket segítse, számukra a munkák lehetőségének körét bővítse. Az épített motorokkal közlekedés népszerűsítése, az épített motorok kultúrájának terjesztése pedig nem reménytelen vállalkozás. Az alkotó szellemet értékelik a nemzetközi bajnokságokon elért eredményeink, és az elkészült művek szépsége.

Nevezés

Küldj egy képet, vagy leírást is a vasról. Kattints ide az e-mail küldéshez!
Jelentkezési határidő: április 15.

A robbanómotoros járművek létezése óta pedig már végeláthatatlan a formák és műszaki megoldások felsorolása.

Ez a két tényező olvad egybe, amikor a motorépítésről beszélünk. Vannak olyan emberek, akik megszállottjai a mérnöki alkotásoknak, akik lefekvéskor még extrém megoldások részleteivel altatják el magukat.

A motorépítés a művészet, a technikai tudás, és a szervezőképesség magas szintű egyvelege.

Nem csak egy iparművészeti alkotás, sokkal több annál. Trendi, de ugyanakkor hagyományokra épül. Extravagáns, de mégiscsak vannak keretei. Egyszerű, de ugyanakkor bonyolult, és ujjongva csodálható…

Az EMAT a magyar motorépítés ünnepe. Olyan ünnep, aminek vannak előzményei. A hun Attila fegyverkovácsai, Kocs község mesterei, Kempelen Farkas, Déri, Bláthy, Cipernowszky, Galamb József, Méray, a Pannónia, vagy az Ikarus…

Ebbe a sorba igenis bele kell tenni a kor benzingőzzel fertőzött alkotóit. Sapka Művek, Görbe Sanyi, Gigamachine, Monster Customs, King Machine, Orkonyi Karcsi, Szakál (és sokan még) mind-mind erősítik, ismertebbé teszik a magyar alkotói szellemet – és maradandót alkotnak.

A rendezvény történelme:

1997-2006:

1997 tavaszán, a Petőfi Csarnokban rendeztük meg az első Magyar Motorépítő Bajnokságot, amelyet a verseny jellege mellett kiállításszerűen valósítottunk meg.

A járművek bemutatója mellett természetesen egyéb programokkal is színesítettük a rendezvényt. Általában a jó időnek köszönhetően egyfajta tavaszi szezonnyitóként is értelmezve sokan érkeznek nem nevező, de épített járművekkel.

Az első évtizedben a helyszínek: Petőfi Csarnok, Budapest Kongresszusi Központ. A mezőny minden esetben nemzetközi, és minimum 50, frissen elkészült építés versenyzett.

2007.

Az épített motorok mellett a Hot-Rod autók is versenyre keltek a Rusty Rodders CC segítségével. Így a mezőny még több különlegességgel, ötlettel, érdekes emberrel lett gazdagabb.

2008.

Nemzetközi tárgyalásaink után a Devils Motor Show a Motorépítő Európa Bajnokság hivatalos állomása és partnere lesz. A magyar motorépítők és a magyar bajnokság innentől százszázalékos módon bekapcsolódnak a nemzetközi vérkeringésbe.

A Show összdíjazása 2 millió Ft, melynek javát a Zodiac biztosítja.

A Devils MC megállapodást köt a Rusty Rodders CC-vel, és a jövőben Devils Motor Show helyett EMAT (Épített Motorok és Autók Találkozója) néven közösen rendez autó és motor show-t. Első közös szervezésben 30 autó, és 60 motor versenyezett a Népligeti Építők Sportcsarnokban. Európában az elsők között van együtt a két szekció bulija.

2009.

A Devils MC egy budapesti megbeszélésen, a Symbol étteremben megalakítja a V4 custom-ot, a Visegrádi országok közös motorépítő bajnokságát. Résztvevők: az EMAT, a lengyel, a szlovák, és a cseh bajnokság szervezői. A rendezvényeken nemzetközi pontszámok szerezhetők, és továbbvihetők.

A klub meghívást kap Yokohamába, a Yokohama Hot Rod Show-ra. Ketten utazunk ki, az egyhetes útra. Részt veszünk a zsűriben, összehaverkodunk, és egy napot együtt töltünk a ZZ Top gitárosával, Billy F Gibbonssal. Gibbons éppen az új custom autóját, a Mexican Blackbird-öt mutatja be Japánban.

2010.

Az EMAT új helyszíne a Millenáris. Fantasztikus környezetben, Airbrush festményárverés, Wild magazin címlaplány szépségverseny, nemzetközi mezőny, 70 motor és 25 autó versenye.

A Millenáris az impozáns, történelmi épületeivel és hatalmas parkjával méltó környezet biztosít a kiállítók, és a látogatók számára egyaránt.

A nagy érdeklődésre való tekintettel először lesz kétnapos a rendezvény

2011.

A Motorépítő Világbajnokság Európába, Kölnbe teszi át az addigi sturgis-is székhelyét. A Magyar Bajnokság méretét, és az építések, valamint a budapesti rendezvény színvonalát elismerve az EMAT a Motorépítő Világbajnokság hivatalos állomásává válik.

2012.

Az EMAT új helyszíne a Budapest Motor Fesztivál. Az 50000 fős látogatói létszámmal kísért érdeklődésű eseményen az egyik fő rész az EMAT. Társesemények: Tattoo kiállítás, Veterán kiállítás, Ghimkana Show, AMTS.

2013.

Az EMAT a hot rod autókkal együtt a Budapest Motor Motorfesztivál fő eseményeként kerül megrendezésre a Hungexpo-n.

2014-2017.

A rendezvény egyre sikeresebb. A tetoválók környezetében stílszerű a kiállítás. Nagyszerű péntek esti kiállítói bulik zajlanak a klubházunkban, illetve szombaton a belvárosban, olyan helyeken, mint a volt Metro klub, a Kupplung bár, az Ötkert, vagy a Barbanegra. Határozottan érezhető, hogy nagylétszámú látogató ismeri meg a motorépítést. A nevező motorok létszáma először éri el a százat!

2018.

A Hungexpo a kiállítás előtt egy héttel lemondta a teljes Budapest Motor Fesztivált. Új, alkalmas helyszínt nem találtunk, így ez év kiállítás és verseny nélkül maradt.

2019.

Május 4-5., Tüske Csarnok: új időszámítás kezdődik…

Welcome back, Motor Show Budapest!